maanantai 12. maaliskuuta 2012

Not so sweet 16

Idag fylde jag faktist 16, bara 14 år kvar till 30, börjar ju få ålderskris. Känns som om man inte har fåt gjort någo i sitt liv, dagar, månader, år bara susar förbi snart vaknar man upp och märker att man är 50. Eller sen inte fö ja tänker nog aldrig bli mer en 30.
Jag liksom älskar födelsedagar, enda felet med dom är att människor ofta glömmer bort min. Fast jag säkert talar om det ett halft år tidigare eller någo.
På morgonen skulle mamma laga morgonmål, kaka och allt men synd nog gjorde hon de fem minuter före jag skulle till skolan så jag han ju inte äta men de andra hadde nog säkert en bra morgon. Sedan berättade pappa att ja får min födelsedags present i sliutet av aprill, jag låter som en bortskämd unge men är inte det mäningen att få födelsedags presenterna på sin födelsedag eller? och ännu för att de lovat mig en ny telefon för den gammla jag haft sedan lågstadiet är lite söndern och jag skulle faktist behöva en ny snart. Nå ja men ändå var jag sen och köpte en present åt mej själv inte precis samma sak men... Sen va jag med mimmi, sarkku och maria till kulmis på kaffe, fick igen ett par timmar att gå där det är ju så mysigt där. När jag komm hem fick jag faktist någera presenter en bok jag rädan läst och lite kräm och sånt med 50% rabbat lap på och ett halsband mamma vet att jag hatar för hon har reda köpt ett par likadanna och jag har aldrig använt dom så hon får ta dem själv.. ibland kan hon vara så otänksam.
Jag har inte riktigt ännu bestämt om jag skall hålla någon fest eller inte, troligen inte för det är ju ingen som kann åka ända hit från sibbo för ja de e ju ganska lång väg dåliga sidan med att bo  i järvenpää... Släkt kalas blir det väl först nästa söndag fast mamma inte skulle villa ordna någo för att hon kommer att ha krabbis då enligt henne.
Men ändå har jag varit helt super glad idag kanske till och med lite hyperaktiv.

Och sen fick jag ju yhteishakun gjord så nu är det bara att vänta och se på vart man slipper in...

Och sen kanske de roligaste bestälde biljetter till weekend fastiva kommer att bli as coolt!

Och tack för alla gratulationer ni är gulliga, love you!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti